Μετά την πρόσφατη ανακοίνωση της Περιφέρειας Ηπείρου, ότι παρέλαβε από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τη μελέτη της Εθνικής Οδού από κόμβο Καμπής της Ιόνιας Οδού μέχρι τον κόμβο του Ζέφυρου, προκειμένου να την προσαρμόσει στα τωρινά δεδομένα και να την “ωριμάσει”, ώστε στη συνέχεια να την εντάξει σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα, ο Βουλευτής Νομού Πρέβεζας ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία Κώστας Μπάρκας επανέρχεται για πολλοστή φορά με Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, ευελπιστώντας να πάρει από την κυβέρνηση συγκεκριμένες απαντήσεις για την πορεία του έργου. Ειδικότερα, στην Ερώτησή του ο κ. Μπάρκας ερωτά, πρώτον, αν θα παραμείνει ο στόχος η κατασκευή ενός τετράιχνου δρόμου με διαχωριστικό κράσπεδο και δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση ή απλά θα γίνουν βελτιώσεις στον ήδη υπάρχοντα επικίνδυνο και με συνεχή «μποτιλιαρίσματα» δρόμο, ιδίως κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών. Δεύτερον, ποια είναι η εξέλιξη για το τμήμα κόμβος Καμπής-γέφυρα Καλογήρου, που εδώ και 4,5 σχεδόν χρόνια είναι άμεσης προτεραιότητας, ώστε να μην συνεχίζεται η διέλευση μέσω Φιλιππιάδας των αυτοκινήτων που εξέρχονται της Ιόνιας οδού και κατευθύνονται προς Πρέβεζα. Τρίτον, ποιο σχέδιο κατέθεσε η Περιφέρεια Ηπείρου, ώστε να της εκχωρηθεί η εκπόνηση των μελετών, η ωρίμανση, η ανεύρεση χρηματοδότησης και εν τέλει η κατασκευή του οδικού τμήματος από τον κόμβο Καμπής έως τον κόμβο Ζέφυρου και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα έως την ολοκλήρωσή του. Τέταρτον, γιατί από την ανακοίνωση απουσιάζει και εν τέλει τι θα γίνει με το τμήμα από τον κόμβο Ζέφυρου, έως την είσοδο της πόλης της Πρέβεζας. Πέμπτον, πόσο είναι το τελικό κόστος και ποιο το αποτέλεσμα των μέχρι τώρα εκπονηθεισών μελετών.
Ακολουθεί αναλυτικά η κατατεθείσα Ερώτηση:
Αθήνα, 8 Ιουνίου 2022
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
Θέμα: «Σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό»
Σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση της Περιφέρειας Ηπείρου, αμέσως μετά τη συνάντηση του πρωθυπουργού κ. Μητσοτάκη με τον περιφερειάρχη Ηπείρου κ. Καχριμάνη, «Η Περιφέρεια Ηπείρου παρέλαβε από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τη μελέτη της εθνικής οδού από κόμβο Καμπής της Ιόνιας Οδού μέχρι κόμβου Ζέφυρο Π.Ε. Πρέβεζας, προκειμένου να την προσαρμόσει στα τωρινά δεδομένα και να την “ωριμάσει” ώστε στη συνέχεια να την εντάξει σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα».
Η ανακοίνωση αυτή έρχεται περίπου ένα χρόνο μετά την τελευταία παράταση της μελέτης της σύνδεσης της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό και την εκδήλωση ενδιαφέροντος από την Περιφέρεια Ηπείρου να της εκχωρηθεί η μελέτη και η ένταξη του έργου σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα στόχο την κατασκευή του.
Επειδή η αρχική πρόβλεψη αφορούσε την σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια οδό, στο κόμβο Καμπής, μέσω κλειστού αυτοκινητοδρόμου, με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση (τετράιχνος), διαχωριστικό κράσπεδο (NewJersey) και αρκετούς ανισόπεδους και ισόπεδους κόμβους,
Επειδή από την ανακοίνωση απουσιάζει και η παραμικρή αναφορά στο οδικό τμήμα από τον κόμβο Ζέφυρου μέχρι την είσοδο της πόλης της Πρέβεζας,
Επειδή από την ανακοίνωση της Περιφέρειας απουσιάζουν τόσο τα χρονοδιαγράμματα για την ολοκλήρωση της συγκεκριμένης μελέτης, όσο και το “χρηματοδοτικό πρόγραμμα” στο οποίο θα ενταχθεί,
Επειδή στην ανακοίνωση της περιφέρειας αναφέρεται ότι τελικός στόχος είναι η ωρίμανση του τμήματος σε επίπεδο Εθνικής οδού.
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός
1. Πόσο είναι το τελικό κόστος και ποιο το αποτέλεσμα των μέχρι τώρα εκπονηθεισών μελετών;
2. Ποιο σχέδιο κατέθεσε η Περιφέρεια Ηπείρου, ώστε να της εκχωρηθεί η εκπόνηση των μελετών, η ωρίμανση, η ανεύρεση χρηματοδότησης και εν τέλει η κατασκευή του οδικού τμήματος από τον κόμβο Καμπής έως τον κόμβο Ζέφυρου και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα έως την ολοκλήρωσή του;
3. Γιατί από την ανακοίνωση απουσιάζει και εν τέλει τι θα γίνει με το τμήμα από τον κόμβο Ζέφυρου, έως την είσοδο της πόλης της Πρέβεζας;
4. Ποια είναι η εξέλιξη για το τμήμα κόμβος Καμπής-γέφυρα Καλογήρου, που εδώ και 4,5 σχεδόν χρόνια είναι άμεσης προτεραιότητας, ώστε να μην συνεχίζεται η διέλευση μέσω Φιλιππιάδας των αυτοκινήτων που εξέρχονται της Ιόνιας οδού και κατευθύνονται προς Πρέβεζα;
5. Θα παραμείνει στόχος η κατασκευή ενός τετράιχνου δρόμου με διαχωριστικό κράσπεδο και δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση ή απλά θα γίνουν βελτιώσεις στον ήδη υπάρχοντα επικίνδυνο και με συνεχή «μποτιλιαρίσματα» δρόμο, ιδίως κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών;
Ο Ερωτών Βουλευτής
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Ακολουθήστε το arta2day.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις