Το αεροπλάνο άρχισε να “βουτά” προς το έδαφος. Τα κρίσιμα δευτερόλεπτα ένας από τους πιλότους φέρεται να είπε “Πάνω, πάνω” στον συνάδελφό του και έπειτα ο ασύρματος νέκρωσε.
Νέα στοιχεία για την μοιραία πτήση της Ethiopian Airlines έρχονται στην επιφάνεια, αποκαλύπτοντας τις τελευταίες στιγμές πριν από τη συντριβή του αεροσκάφους στις 10 Μαρτίου που οδήγησε στον θάνατο 157 ανθρώπων και βύθισε στη θλίψη τους συγγενείς τους.
Αποσπάσματα ραδιοφωνικών επικοινωνιών ανάμεσα στο πιλοτήριο και τον πύργο ελέγχου στην Αντίς Αμπέμπα, τα οποία παρουσίασε η εφημερίδα Wall Street Journal, δείχνουν τα προβλήματα που αντιμετώπισε ο πιλότος.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία που προκύπτουν από την εν λόγω επικοινωνία, η μύτη του αεροσκάφους ξεκίνησε να κάνει “βουτιά” λίγο μετά από την απογείωση.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες της ίδιας εφημερίδας, το πρόβλημα στο Boeing 737 Max εμφανίστηκε όταν το αεροσκάφος είχε φτάσει σε υψόμετρο μόλις 137 μέτρων πάνω από την επιφάνεια του εδάφους.
Ο συγκυβερνήτης ενημέρωσε τον πύργο, με τρεμάμενη φωνή, ενώ ο βετεράνος πιλότος (με 8.000 ώρες πτήσης στο ενεργητικό του) προσπαθούσε μάταια να επαναφέρει το Boeing στην σωστή κλίση.
Σχεδόν ένα λεπτό αργότερα, περίπου στις 8:40 πμ, το αεροπλάνο άρχισε να “βουτά” προς το έδαφος. Τα κρίσιμα δευτερόλεπτα ένας από τους πιλότους φέρεται να είπε “Πάνω, πάνω” στον συνάδελφό του και έπειτα ο ασύρματος νέκρωσε.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν έρθει μέχρι στιγμής στο φως, φαίνεται πως αιτία της συντριβής του αεροσκάφους ήταν το αυτόματο σύστημα αποτροπής απώλειας ισορροπίας, το οποίο είχε εγκαταστήσει η Boeing στα μοντέλα Μax και το οποίο ενεργοποιήθηκε ερήμην των χειριστών.
Η WSJ σημειώνει πως η αναπαράσταση των τελευταίων δραματικών λεπτών της πτήσης της Ethiopian υποστηρίζουν αυτό το συμπέρασμα.
Με τον ίδιο τρόπο εκτιμάται πως συνετρίβη τον περασμένο Οκτώβριο και ίδιο μοντέλο της Boeing, της αεροπορικής εταιρίας Lion Air, ανοιχτά της Ινδονησίας, καθώς, σύμφωνα με το προκαταρκτικό πόρισμα, το αεροσκάφος άρχισε κι εκείνο να κάνει “βουτιά” προς τα κάτω λίγο μετά την απογείωση.
Τα δύο δυστυχήματα έχουν οδηγήσει στην καθήλωση των 737 Max ανά τον κόσμο, ενώ εξετάζεται επίσης εάν η Boeing απέκρυψε στοιχεία ώστε να πετύχει την πιστοποίηση του μοντέλου.
Το πρώτο επίσημο πόρισμα για την συντριβή του αεροπλάνου της Ethiopian αναμένεται εντός των επόμενων ημερών.
πηγή:news247.gr
Ακολουθήστε το arta2day.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις