Τα ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν καταφέρει να κερδίσουν με το… σπαθί τους ένα πολύ μεγάλο μέρος από τον συνολικό τζίρο της αγοράς και ανάλογα θετική αναμένεται η πορεία τους από εδώ και πέρα. Έχοντας διανύσει μια αξιοσέβαστη διαδρομή περίπου δύο δεκαετιών στις οθόνες των υπολογιστών μας, έχει φανεί ότι στάθηκαν αντάξια των προσδοκιών των καταναλωτών και έχουν δώσει λύσεις και απαντήσεις στις επιθυμίες των πελατών τους, τόσο σε εύκολες συνθήκες όσο και σε δύσκολες. Και μάλιστα κυρίως σε δύσκολες…
Η πρόσφατη πανδημία, για παράδειγμα, είναι μια χαρακτηριστική περίπτωση όπου το ηλεκτρονικό εμπόριο κλήθηκε να… βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά και να αποτελέσει την εναλλακτική –και για ένα διάστημα τη μόνη– οδό για να πραγματοποιήσει ο μέσος καταναλωτής τις αγορές του. Όταν τα φυσικά καταστήματα έκλεισαν, η εμπορική δραστηριότητα μεταφέρθηκε αναγκαστικά στο Διαδίκτυο, και εκεί τα ηλεκτρονικά καταστήματα έδειξαν πόσο χρήσιμα, αξιόπιστα και αποτελεσματικά μπορούν να γίνουν, και μάλιστα σε συνθήκες σχεδόν… πολεμικές.
Το πλήθος των εμπορευμάτων τους, η ταχύτητα στην παράδοση των παραγγελιών, η ενδελεχής παρουσίαση των προϊόντων και, πάνω απ’ όλα, οι λογικές τιμές που μπορούν να εξασφαλίσουν έκαναν τα ηλεκτρονικά καταστήματα να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και να διαλύσουν τυχόν ενδοιασμούς εκείνων που δεν είχαν συνηθίζει τον νέο τρόπο αγορών. Ακόμη, η δυνατότητα των αγοραστών να ολοκληρώσουν την απόκτηση ενός αγαθού μέσω της ίδιας της ιστοσελίδας ενός e-shop, χρησιμοποιώντας με απόλυτη ασφάλεια πιστωτική ή χρεωστική κάρτα, υπήρξε ένας ακόμα λόγος που ώθησε τους καταναλωτές στην επιλογή των e-shops για τις αγορές τους.
Όσο κι αν αυτός ο τρόπος συναλλαγών μπορεί να φαίνεται σε κάποιους απρόσωπος, αυτό δεν είναι αλήθεια, αφού η παρουσίαση των προϊόντων είναι απολύτως ακριβής και ανάγλυφη, όσο το δυνατόν πιο κοντά στην εκ του σύνεγγυς «γνωριμία» του πελάτη με το επιθυμητό προϊόν. Εξάλλου, πίσω από κάθε κατασκευή σελίδων για ηλεκτρονικό κατάστημα βρίσκεται μια πεπειραμένη και ευσυνείδητη ομάδα ανθρώπων που έχουν κάθε λόγο να προσφέρουν το καλύτερο στους καταναλωτές, από τους οδηγούς και τους κατασκευαστές των ιστοσελίδων μέχρι τους αποθηκάριους και τους διαφημιστές.
Ειδικά η διαφήμιση, μάλιστα, είναι ένας καίριας σημασίας κλάδος των ηλεκτρονικών καταστημάτων, αφού ο ανταγωνισμός είναι σκληρός και… διπλός, καθώς δεν αφορά μόνο τα φυσικά καταστήματα, αλλά και τα άλλα ψηφιακά καταστήματα που έχουν κατακλύσει το Ίντερνετ. Και ο πιο σίγουρος δρόμος για να φτάσει κανείς σε κάθε υπολογιστή είναι οπωσδήποτε τα socialmedia, αφού τώρα πια οι έννοιες «χρήστης του Διαδικτύου» και «ακόλουθος των κοινωνικών δικτύων» είναι σχεδόν ταυτόσημες.
Στην ίδια κατεύθυνση της επικράτησης έναντι του ανταγωνισμού κινούνται και οι υπηρεσίες SEO (searchengineoptimization), χάρη στις οποίες μια ιστοσελίδα μπορεί να βρεθεί πρώτη στις αναζητήσεις των χρηστών του Διαδικτύου και να αποκτήσει ένα σοβαρό προβάδισμα έναντι των άλλων, εξασφαλίζοντας μια όλο και πιο στέρεη και ευρεία πελατειακή βάση.
Χρησιμοποιώντας αυτά και άλλα μέσα που ενδυναμώνουν την παρουσία τους στο Ίντερνετ, τα ηλεκτρονικά καταστήματα είναι πια ένας εξαιρετικά αξιόπιστος και σοβαρός «συνομιλητής» του μέσου καταναλωτή/χρήστη του Διαδικτύου, και καλύπτει κάθε αγοραστική του ανάγκη, τόσο σε περιόδους «κανονικότητας» όσο και σε περιόδους κρίσεων, όπως είναι αυτή που διανύουμε σήμερα και ελπίζουμε σύντομα να παρέλθει.
Δείτε περισσότερα: https://www.aboutnet.gr/kataskevi-eshop
previous post