• Home
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • Αυξήθηκαν οι τιμές, μειώθηκαν οι πελάτες στην εστίαση – Δυσβάσταχτο το λειτουργικό κόστος
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυξήθηκαν οι τιμές, μειώθηκαν οι πελάτες στην εστίαση – Δυσβάσταχτο το λειτουργικό κόστος

Αυξήθηκαν οι τιμές, μειώθηκαν οι παραγγελίες στην εστίαση – Δυσβάσταχτο το λειτουργικό κόστος
Τι δείχνουν τα αποτελέσματα της έρευνα ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ για τον κλάδο της εστίασης.
Περισσότερες από 8 στις 10 επιχειρήσεις εστίασης αύξησαν τις τιμές τους τον τελευταίο χρόνο εξαιτίας της ανόδου του κόστους λειτουργίας κάτι που όπως φαίνεται οδήγησε τους καταναλωτές σε μείωση των παραγγελιών.
Το κόστος λειτουργίας των επιχειρήσεων εστίασης αυξήθηκε μεσοσταθμικά κατά 41,7% το τελευταίο 12μηνο λόγω της αύξησης της ενέργειας, της προμήθειας πρώτων υλών/εμπορευμάτων, των καύσιμων, της εργασίας και του ενοικίου σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνα ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ για τον κλάδο της εστίασης.

Οι ανατιμήσεις έως τώρα και οι επερχόμενες
Προκειμένου να αντεπεξέλθει στο αυξημένο κόστος η πλειονότητα των επιχειρήσεων (81,7%) προχώρησε σε αύξηση τιμών που μεσοσταθμικά έφτασε το 10,7% μέσα στο τελευταίο έτος.
Αναλυτικά σχεδόν 1 στις 2 επιχειρήσεις (49,4%) ανέβασε τις τιμές έως και 10%, περισσότερες από 4 στις 10 επιχειρήσεις (43,9%) από 11% έως 20%, ενώ το 6,7% των επιχειρήσεων του δείγματος αύξησε τις τιμές περισσότερο από 20%. Σε ποσοστό 16,8% οι επιχειρήσεις δήλωσαν πως δεν έχουν μεταβάλει τις τιμές τους, κατά τους τελευταίους 12 μήνες.
Κάτι που αναμένεται να συνεχιστεί και το επόμενο διάστημα καθώς περισσότερες από 1 στις 2 επιχειρήσεις του δείγματος (55,4%) δήλωσαν ότι θα αυξήσουν τις τιμές τους μέχρι το τέλος του 2022, έναντι μόλις του 13,2% που δήλωσε πως θα τις διατηρήσει σταθερές. Επιπλέον, το 31,4% των επιχειρήσεων δεν γνωρίζει εάν θα μεταβάλει τις τιμές του το επόμενο διάστημα.

Μειώθηκε ο αριθμός πελατών και οι ποσότητες των παραγγελιών
Για περισσότερες από 6 στις 10 επιχειρήσεις εστίασης το 2021 έκλεισε με ζημιές.
Την ίδια στιγμή το πρώτο εξάμηνο του 2022, ο αριθμός των πελατών μειώθηκε για το 52,9% των καταστημάτων εστίασης ενώ οι ποσότητες των παραγγελιών για το 63,7% των επιχειρήσεων σε σχέση με το προηγούμενο εξάμηνο.
Σοβαρά προβλήματα ρευστότητας αντιμετωπίζει 1 στις 2 επιχειρήσεις καθώς περισσότερες από 4 στις 10 επιχειρήσεις δήλωσαν ότι δεν έχουν καθόλου ταμειακά διαθέσιμα, ενώ περισσότερες από 1 στις 10 επιχειρήσεις δήλωσαν πως τα ταμειακά τους διαθέσιμα επαρκούν για λιγότερο από 1 μήνα.
Σχεδόν 8 στις 10 επιχειρήσεις έχουν καθυστερημένες οφειλές προς το Δημόσιο ή σε ιδιώτες ενώ για το 83,2% των επιχειρήσεων οι οφειλές δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Επενδύσεις και συνεργασίες με Online πλατφόρμες μέσα στην πανδημία
Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι το 51,5% των επιχειρήσεων εστίασης πραγματοποίησε κάποιου είδους επένδυση κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Το 32,4% πραγματοποίησε επενδύσεις σε μηχανολογικό εξοπλισμό και λοιπά μηχανήματα (π.χ. οχήματα), το 35,3% πραγματοποίησε επενδύσεις σε κτιριακές εγκαταστάσεις και λοιπό εξοπλισμό, το 33,2% πραγματοποίησε επενδύσεις σε τεχνολογικό εξοπλισμό και ψηφιακές τεχνολογίες
Τέλος περίπου 4 στις 10 επιχειρήσεις δήλωσαν ότι συμμετέχουν σε κάποια ψηφιακή πλατφόρμα, πχ. E-fοοd,wolt,Box κ.α.. Από αυτές, οι μισές επιχειρήσεις ξεκίνησαν τη συγκεκριμένη δραστηριότητα κατά τη διάρκεια της πανδημίας όταν και λόγω των περιοριστικών μέτρων, τα καταστήματα εστίασης παρέμεναν κλειστά.

Ακολουθήστε το arta2day.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Related posts

Τεχνικός Σύμβουλος για την αναγνώριση του ακτινιδίου Άρτας ως ΠΓΕ ή ΠΟΠ

Κώστας Παππάς

Αναδρομικά συνταξιούχων “Άνθρακες ο Θησαυρός”

Κώστας Παππάς

ΚΕΔΕ & ΤΟΥΟΤΑ: Παροχή 150 αυτοκινήτων για το πρόγραμμα “Βοήθεια στο Σπίτι

Κώστας Παππάς

Ο ιστότοπος arta2day.gr, όπως οι περισσότεροι ιστότοποι, χρησιμοποιεί μικρά αρχεία που λέγονται cookies τα οποία μας βοηθούν να βελτιώσουμε την εμπειρία περιήγησής σας.. Αν απενεργοποιήσετε τα cookies που χρησιμοποιούμε, αυτό μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας κατά την περιήγησή σας στον ιστότοπο μας.. Αποδοχή Περισσότερα..