• Home
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • Καύσιμα: Πού και πότε μπαίνει «χαράτσι» 10 λεπτών στη βενζίνη
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καύσιμα: Πού και πότε μπαίνει «χαράτσι» 10 λεπτών στη βενζίνη

Η κλιματική κρίση φέρνει αύξηση 10 λεπτών στη βενζίνη για όλους
Νέα αύξηση στα καύσιμα έρχεται το επόμενο διάστημα που θα ξεπεράσει τα 10 λεπτά, για όλους και αυτό λόγω… κλιματικής κρίσης.
Συγκεκριμένα, η νέα νομοθεσία της ΕΕ για την τιμολόγηση των ρύπων των καυσίμων στις οδικές μεταφορές και τη θέρμανση (ETS2) θα τεθεί σε εφαρμογή από το 2027 και θα έχει ως αποτέλεσμα την άνοδο των τιμών.
Μέχρι σήμερα, οι ρύποι τιμολογούνταν μονάχα στην περίπτωση συγκεκριμένων κλάδων, όπως της βιομηχανίας. Αυτό, όμως, αλλάζει πλέον και διευρύνεται ώστε να πετύχει η Ευρωπαϊκή Ένωση τον κλιματικό της στόχο.
Σύμφωνα με το Euractiv η νέα ρύθμιση συμφωνήθηκε πέρυσι με στόχο οι τιμές των ρύπων να παραμείνουν κάτω από τα 45 ευρώ/τόνο CO2, που μεταφράζεται σε ένα «καπέλο» περίπου 10 λεπτών στην τιμή της βενζίνης ή του ντίζελ στην αντλία.
Εντούτοις, ο ευρωβουλευτής του CDU/EPP, Πίτερ Λίεσε, που ήταν ο επικεφαλής διαπραγματευτής του Ευρωκοινοβουλίου, δήλωσε πρόσφατα ότι δεν αισιοδοξεί για την επίτευξη αυτού του στόχου.
Ο λόγος είναι ότι οι εκπομπές των μεταφορών και των κτηρίων υποχωρούν πιο αργά από τις αρχικές προβλέψεις στην ΕΕ, με αποτέλεσμα την αύξηση της ζήτησης για δικαιώματα εκπομπών από το 2027, άρα και της τιμής τους.
Ενδεικτικό του προβλήματος που αντιμετωπίζει η Ευρώπη είναι ότι πέρυσι στη Γερμανία σημειώθηκε αντίδραση από τους καταναλωτές στον κρατικό στόχο αντικατάστασης των συστημάτων θέρμανσης με αντλίες θερμότητας. Αντί οι πολίτες να στραφούν στα νέα, πράσινα συστήματα, προτίμησαν να εγκαταστήσουν λέβητες με φυσικό αέριο πριν απαγορευτούν.
Όπως προκύπτει, πιθανότερο σενάριο ειναι ότι η τιμή των δικαιωμάτων εκπομπών δεν θα περιοριστεί στα 45 ευρώ που προέβλεπαν οι Βρυξέλλες, επομένως οι τιμές στα καύσιμα θα παρουσιάσουν αύξηση, πιθανά μεγαλύτερη των 10 λεπτών.
Η αύξηση αυτή ενδεχομένως να είναι ανεκτή σε χώρες της Ευρώπης με σχετικά χαμηλές τιμές καυσίμων, ωστόσο κάτι τέτοιο δεν ισχύει στην περίπτωση της Ελλάδας, που εφαρμόζει ήδη πολύ υψηλή φορολογία στα καύσιμα.

Ακολουθήστε το arta2day.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Related posts

Συνέντευξη του προέδρου του Επιμελητήριου Άρτας κ. Ιωάννη Γκολομάζου σχετικά με την δράση του προγράμματος αλιΑμβρα

Κώστας Παππάς

Μπαρ και νυχτερινή διασκέδαση δεν θα λειτουργήσουν μέχρι το εμβόλιο, άφησε να εννοηθεί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης

Κώστας Παππάς

Τέθηκε σε ισχύ από 01.03 η διαδικασία εξυγίανσης των επιχειρήσεων οι οποίες αντιμετωπίζουν προβλήματα υπερχρέωσης

Κώστας Παππάς

Ο ιστότοπος arta2day.gr, όπως οι περισσότεροι ιστότοποι, χρησιμοποιεί μικρά αρχεία που λέγονται cookies τα οποία μας βοηθούν να βελτιώσουμε την εμπειρία περιήγησής σας.. Αν απενεργοποιήσετε τα cookies που χρησιμοποιούμε, αυτό μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας κατά την περιήγησή σας στον ιστότοπο μας.. Αποδοχή Περισσότερα..