ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΗΠΕΙΡΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Χάραξη και διάνοιξη νέων μονοπατιών στο λόφο Περάνθης

Ο Σύλλογος Δρομέων Άρτας με γνώμονα την αγάπη για τον αθλητισμό και το τρέξιμο και την επιθυμία για προσφορά στο κοινωνικό σύνολο, γέννησε την ιδέα της εύρεσης, χάραξης και διάνοιξης νέων μονοπατιών καθώς και τον καθαρισμό των ήδη υπαρχόντων, από μέλη και φίλους του Συλλόγου μαζί με απλούς εθελοντές και εθελοντές από τον Ορειβατικό Σύλλογο.
Έτσι , ένα δίκτυο μονοπατιών που μαζί με δυο δασικούς δρόμους, ξεπερνούν τα 25 χλμ. ανακαλύπτουν και φέρνουν στην επιφάνεια την άγνωστη ομορφιά του λόφου Περάνθης.
Από την Τ.Κ. Περάνθης, την Τ.Κ. Λιμίνης ως τη Κάτω Παναγιά και τα Τεχνικά Σχολεία καλύπτει πλέον όλο το λόφο με μονοπάτι που μέχρι χτες ήταν άγνωστο στους περισσότερους από εμάς αλλά για τους προγόνους μας μπορεί να ήταν και ο μοναδικός δρόμος με τον έξω κόσμο.
Έξι(6) χλμ από τα νέα μονοπάτια, αφορούν παλιό πλακόστρωτο καρόδρομο που ξεκινά από τις κεραίες, πάνω από το χωριό Περάνθη και καταλήγει μέχρι την παλιά χωματερή . 8 χλμ ανοίχτηκαν ακολουθώντας την πορεία των ζώων που διαβιούν στο λόφο, έχοντας πλέον ένα δίκτυο μονοπατιών για όλα τα γούστα. Λόγω της ποικιλίας του ανάγλυφου, δίνεται συνεχώς η δυνατότητα στον επισκέπτη να θαυμάζει ένα συνεχώς εναλλασσόμενο τοπίο. Μονοπάτια με χώμα, με πέτρα , στεγασμένα από δάση με πεύκα, πουρνάρια και κυπαρίσσια, ανοιχτά με θέα, όπου αναδεικνύεται το πανοραμικό τοπίο της πεδινής περιοχής της Άρτας, ως τον Αμβρακικό κόλπο, καθώς και το φράγμα Πουρναρίου, την οροσειρά των Τζουμέρκων και των Ραδοβυζίων, μονοπάτια που περνούν:
• από ένα δίκτυο πολυβολείων, 19 στον αριθμό, άγνωστο το πότε χτίσθηκαν αλλά που στη τελική τους μορφή ήρθαν κατά τον εμφύλιο προ του 1944
• από δυο οχυρά σε σχήμα αστεροειδούς πολυγώνου. Iστορικά τα φρούρια σε σχήμα αστεροειδούς πολυγώνου εμφανίστηκαν όταν άρχισε η ευρεία χρήση της πυρίτιδας στα μέσα του 15ου αιώνα στην Ιταλία και στην συνέχεια τα αντέγραψαν οι Οθωμανοί
• που περνούν δίπλα από το σπήλαιο της κουδουνότρυπας, που χρησιμοποιήθηκε ως ιερό άντρο των Νυμφών και χρονολογείται περίπου ως την ύστερη Ελληνιστική περίοδο, με ευρήματα τα οποία βρίσκονται στο Αρχαιολογικό μουσείο Άρτας
• Ένα πλακόστρωτο καρόδρομο που συνέδεε την πόλη της Άρτας με το λιμάνι της Κόπραινας και πιθανολογείται ότι είχε κατασκευαστεί κατά την οθωμανική περίοδο ίσως και παλαιότερα.
Από τεχνικής πλευράς χαρακτηρίζεται εύκολο, με μεγαλύτερο υψόμετρο τα 233 μέτρα και θετική υψομετρική τα 630 μέτρα. Το πλάτος του μονοπατιού στο μεγαλύτερο μέρος του ξεπερνά το ένα μέτρο.
Με αυτά τα δεδομένα, θα πρέπει να θεωρηθεί ευτύχημα για τη πόλη μας, η ύπαρξη σε τόσο κοντινή απόσταση δασικών χώρων και χώρων πρασίνου οι οποίοι μπορούν να βελτιωθούν, οργανωθούν και να λειτουργήσουν για αναψυχή των κατοίκων της, προσφέροντας στους περιπατητές – αθλούμενους τη γνωριμία με την ιστορία και τον πολιτισμό της πόλης μας.

 

 

Ακολουθήστε το arta2day.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Related posts

Περιφέρεια Ηπείρου: Οδηγίες ενόψει της επερχόμενης κακοκαιρίας

Κώστας Παππάς

Εμπορικός Σύλλογος Άρτας: ΚΑΔ επιχειρήσεων που κλείνουν

Κώστας Παππάς

Άγρια Δολοφονία 31χρονου κρατούμενου στις φυλακές της Λάρισας

Κώστας Παππάς

Ο ιστότοπος arta2day.gr, όπως οι περισσότεροι ιστότοποι, χρησιμοποιεί μικρά αρχεία που λέγονται cookies τα οποία μας βοηθούν να βελτιώσουμε την εμπειρία περιήγησής σας.. Αν απενεργοποιήσετε τα cookies που χρησιμοποιούμε, αυτό μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας κατά την περιήγησή σας στον ιστότοπο μας.. Αποδοχή Περισσότερα..