ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΒΗΜΑ

«Τίτλοι τέλους» για το Γενικό Λύκειο Ζωσιμαίας!

Θλίψη, αλλά και πολλούς προβληματισμούς μου προκάλεσε συνέντευξη εκπροσώπου του προσφάτως ενοποιημένου συλλόγου αποφοίτων Ζωσιμαίας σε γνωστό κανάλι της πόλης για την υπόθεση του ΓΕΛ Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων και τη μετατροπή του σε Πρότυπο. Μου προκάλεσε θλίψη, διότι υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι οχυρώνονται πίσω από προσωπικές φιλοδοξίες, προτάσσουν το «εγώ» τους , χωρίς να σκέφτονται τον αντίκτυπο που θα έχουν οι ενέργειές τους στο κοινωνικό σύνολο. Μου προκάλεσε προβληματισμούς, διότι κάποιες φορές «βλέπουμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος».
Ιστορικά, το «πολύπαθο» σχολείο της Ζωσιμαίας άρχισε να λειτουργεί στα Γιάννινα το 1828 με τον τίτλο «Γενικόν Σχολείον». Μετά από πολλές περιπέτειες και μόνο κατά το έτος 1937, η Πολιτεία , σε ένδειξη τιμής και ευγνωμοσύνης προς τους Ζωσιμάδες, ανακήρυξε τη Ζωσιμαία «Πρότυπο Γυμνάσιο» και όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι η έννοια της λέξης «Πρότυπο» ουδεμία σχέση είχε τότε με αυτή που απέκτησε στη σύγχρονη εποχή. Και βέβαια, το επιχείρημα ότι οι απόφοιτοι της Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων διέπρεψαν στο εξωτερικό ισχύει , αφού δύο μόνο σχολεία αρρένων λειτουργούσαν στην πόλη (Αρρένων και Ζωσιμαία). Όμως, η Ζωσιμαία λειτούργησε ως Πρότυπο μέχρι το 1963. Όλοι αυτοί που διέπρεψαν ήταν απόφοιτοι πριν το 1963; Οι σύγχρονοι απόφοιτοι δεν διαπρέπουν;
Προβληματισμός 1ος: Φάνηκε ότι η πρόταση για μετατροπή του Γενικού Λυκείου της Ζωσιμαίας σε Πρότυπο σκοπό έχει την άμεση σύνδεσή του με τo κληροδότημα Ζωσιμά. Ερωτώ, λοιπόν: Γιατί δεν συνδέθηκε το Πρότυπο Γυμνάσιο Ζωσιμαίας με το κληροδότημα; Γιατί δεν συνδέθηκαν τα Δημοτικά σχολεία της Ζωσιμαίας Παιδαγωγικής Ακαδημίας με το κληροδότημα; Γιατί εν τέλει δεν συνδέθηκε το ΓΕΛ Ζωσιμαίας με το κληροδότημα; Από πού προκύπτει ότι το σχολείο πρέπει να είναι Πρότυπο, για να συνδεθεί με το κληροδότημα Ζωσιμά;
Προβληματισμός 2ος: Ειπώθηκε στη συνέντευξη ότι τα παιδιά που δεν έχουν τα οικονομικά μέσα να φοιτήσουν στην ιδιωτική εκπαίδευση είναι καταδικασμένα να ακολουθήσουν τον «μέσο όρο» της δημόσιας εκπαίδευσης!!! Αυτόν τον μέσο όρο όμως της δημόσιας εκπαίδευσης προσπάθησαν να καπηλευτούν κάποιοι «γνωστοί άγνωστοι» με δημοσιεύματά τους στον τοπικό Τύπο στις 7-7-2010: «Πανηπειρωτικό ρεκόρ, ίσως και πανελλήνιο στα δημόσια σχολεία, πέτυχε το Γενικό Λύκειο της Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Σύμφωνα με τις βαθμολογίες των υποψηφίων, που ανακοινώθηκαν χθες, 27 από τους 96 μαθητές της Ζωσιμαίας αρίστευσαν με βαθμολογίες από 19,8 έως 18,1!Και αυτό τη στιγμή που κατά 1% είναι μειωμένοι εφέτος οι αριστούχοι σε σχέση με την περυσινή χρονιά, ενώ αντιστοίχως τα απαιτητικά θέματα που επέλεξε η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων του υπουργείου Παιδείας, οδήγησαν σε αύξηση των γραπτών με χαμηλές βαθμολογίες. Μια ακόμη απόδειξη ότι η παλιά αίγλη της Ζωσιμαίας Σχολής όχι μόνο δεν έχει σβήσει, αλλά εξακολουθεί να υπάρχει και στις μέρες μας». Αντιλαμβάνεστε , φαντάζομαι, ότι το ΓΕΛ Ζωσιμαίας, αν και δημόσιο σχολείο και απλώς Γενικό, δεν πρώτευσε λόγω του ονόματος που φέρει!!!!!
Προβληματισμός 3ος: Ειπώθηκε πως αυτά που ακούγονται δεν είναι επιχειρήματα, πως ανακυκλώνουν μια μιζέρια και είναι συντεχνιακά!!! ΟΧΙ, φίλτατοι, δεν είναι συντεχνιακά. Όλοι οι εκπαιδευτικοί, που υπηρετούν σε σχολεία των Ιωαννίνων, κατέκτησαν την οργανική τους μετά από 10ετή – και σε πολλές περιπτώσεις 20ετή – περιφορά τους σε διάφορα σχολεία της επικράτειας. Είναι κακό, κατά τη γνώμη σας, να φτάσουν κάποια στιγμή κοντά στις οικογένειές τους, να στεριώσουν σε ένα σχολείο, να μπορέσουν να δημιουργήσουν και να δώσουν το μέγιστο των δυνάμεών τους χωρίς τους κινδύνους της μετακίνησης και ό,τι αυτή συνεπάγεται; Σημειωτέον ότι οι διδάσκοντες στη Ζωσιμαία ουδέποτε μέχρι τώρα χρησιμοποίησαν το επιχείρημα της οργανικής τους, αλλά το κοινωνικό κόστος της αποπομπής των παιδιών από το σχολείο της γειτονιάς τους. Εξάλλου, οι οργανικές θέσεις που χάνονται, δεν αφορούν μόνο τους εκπαιδευτικούς της Ζωσιμαίας, αλλά τους εκπαιδευτικούς όλου του νομού, λόγω της συρρίκνωσης που θα υπάρξει με την απώλεια ενός σχολείου.
Αλλά, επειδή η μνήμη «κονταίνει» και οι πολίτες των Ιωαννίνων πρέπει να γνωρίζουν την αλήθεια, να θυμίσω τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της πόλης στις 22-4-2015 στην οποία παρευρεθήκαμε αμφότεροι και αντιπαρατεθήκαμε και την απόφαση (174/2015), η οποία ισχύει μέχρι σήμερα και η οποία είναι η παρακάτω:

«1. Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Ιωαννιτών επαναβεβαιώνει την αταλάντευτη βούλησή του για δημιουργία σχολικής μονάδας προτύπου Γυμνασίου – Λυκείου «Ζωσιμαία Σχολή Ιωαννίνων» με βάση τη νομοθετική πρωτοβουλία που προανήγγειλε το Υπουργείο Παιδείας, αποσυνδεδεμένη από το σημερινό Γενικό Λύκειο Ζωσιμαίας, καθώς δεν πρέπει να διαταραχθεί η λειτουργία του σχολείου… »

Γιατί, λοιπόν, η εμμονή στην αποδόμηση του Γενικού Λυκείου Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων και όχι η ίδρυση ενός νέου «Προτύπου Λυκείου Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων» στις εγκαταστάσεις του σχολικού κτιρίου που βρίσκεται στην Τοπική Κοινότητα Περιβλέπτου του Δήμου Ιωαννιτών, το οποίο μένει αναξιοποίητο ή εναλλακτικά, γιατί να μην αξιοποιηθεί το οίκημα στη Δόμπολη, το οποίο μάλιστα γειτνιάζει με το Πρότυπο Γυμνάσιο;;;;
Κλείνω λέγοντας πως για όλη την Ελλάδα προβλέπεται από το νομοσχέδιο αίτηση ενός σχολείου για τη μετατροπή του σε Πρότυπο, μόνο που εμάς δεν μας ρώτησε κανείς!!! Ισχύει κι εδώ το «όλα πλην Ιωαννίνων»!!

Με «λάσπη» ….…. δεν χτίζονται σχολεία!!

Ειλικρινά, λυπάμαι!!!

Αθηνά Ντέλλα
Φιλόλογος στο ΓΕΝΙΚΟ Λύκειο Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων

Ακολουθήστε το arta2day.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Related posts

1 στους 3 εργάζεται και παίρνει… λιγότερα από το επίδομα ανεργίας

Κώστας Παππάς

Γυναίκες Φιλέλληνες: μεγάλη η βοήθειά των στον αγώνα της παλιγγενεσίας

Κώστας Παππάς

Από το «κλείδωμα» της οικονομίας στο “click away” και… κλείσαμε

Κώστας Παππάς

Ο ιστότοπος arta2day.gr, όπως οι περισσότεροι ιστότοποι, χρησιμοποιεί μικρά αρχεία που λέγονται cookies τα οποία μας βοηθούν να βελτιώσουμε την εμπειρία περιήγησής σας.. Αν απενεργοποιήσετε τα cookies που χρησιμοποιούμε, αυτό μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας κατά την περιήγησή σας στον ιστότοπο μας.. Αποδοχή Περισσότερα..