• Home
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • Σιδηροδρομική τραγωδία – Οι ιδιωτικοποιήσεις και η εγκληματική πολιτική της κυβέρνησης σκοτώνουν
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σιδηροδρομική τραγωδία – Οι ιδιωτικοποιήσεις και η εγκληματική πολιτική της κυβέρνησης σκοτώνουν

Συγκλονισμένη παρακολουθεί ολόκληρη η Ελλάδα την ασύλληπτη τραγωδία που σημειώθηκε στα Τέμπη, με συνέπεια να χάσουν τη ζωή τους δεκάδες άνθρωποι και να τραυματιστούν εκατοντάδες. Πρόκειται για το πιο πολύνεκρο δυστύχημα στη χώρα μας και ένα από τα χειρότερα στη σύγχρονη ιστορία της Ευρώπης και ολόκληρου του πλανήτη, σε μια εποχή μάλιστα που η ανάπτυξη της τεχνολογίας θα έκανε τους πάντες να το θεωρούν αδιανόητο.
Πρόκειται για μία προαναγγελθείσα τραγωδία, για ένα προμελετημένο έγκλημα της άθλιας κυβέρνησης της ΝΔ και της προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που ξεπούλησαν, απέλυσαν, διέλυσαν και το μόνο που τους ένοιαζε ήταν να μετατρέψουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την «πιο ζημιογόνα σιδηροδρομική εταιρεία της Ευρώπης» σε «κερδοφόρα», αδιαφορώντας προκλητικά για τις συνέπειες.Προτάσσοντας τους ισολογισμούς απέναντι στις ανθρώπινες ζωές, τα κέρδη απέναντι στην ασφάλεια, την εκχώρησαν στα χέρια του κεφαλαίου, που εκμεταλλεύτηκε ένα δημόσιο αγαθό – τις μεταφορές – χωρίς όρους και όρια. Η ευθύνη τους είναι αυταπόδεικτη.
Η εταιρεία πωλήθηκε το 2017 και έναντι πινακίου φακής -45 εκατ. ευρώ- στην ιταλική FerroviedelloStatoItalianeGroup. Την απόφαση έλαβε η τότε κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, ενώ η ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ ήταν βασικός στόχος της ΕΕ και του ΔΝΤ και «μνημονιακή υποχρέωση» από το 2010. Τη στήριξαν δε χωρίς «αστερίσκους» και οι άλλες «υπεύθυνες δυνάμεις», η ΝΔ και το ΚΙΝΑΛ-ΠΑΣΟΚ, οι οποίες είχαν φροντίσει τα προηγούμενα χρόνια να «σπάσουν» την πάλαι ποτέ κραταιά εταιρεία σε μικρότερες (ΕΡΓΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ κ.ο.κ.), προκειμένου να μπορούν να ξεπουληθούν ευκολότερα.
Η ΝΔ μάλιστα, αφότου έγινε κυβέρνηση, συνέχισε να επιδοτεί τους νέους ιδιοκτήτες με δεκάδες εκατομμύρια ετησίως, προκειμένου να παραμείνουν κερδοφόροι, αδιαφορώντας για τις συνεχείς καταγγελίες των εργαζομένων στους σιδηροδρόμους σχετικά με την δραματική έλλειψη προσωπικού και μέτρων ασφαλείας.
Μάλιστα, ο Μητσοτάκης σχεδίαζε να επισκεφθεί σήμερα το κέντρο ηλεκτρονικής σηματοδότησης του σιδηροδρομικού δικτύου στη Θεσσαλονίκη, προφανώς για να κάνει άλλη μία προεκλογική φιέστα, διακηρύσσοντας«πόσο σύγχρονο είναι»!
Οι δραματικές και αλλεπάλληλες προειδοποιήσεις των εργαζομένων για επικίνδυνες ελλείψεις σε προσωπικό και βασικές υποδομές του σιδηροδρομικού δικτύου έγιναν δεκτές με αδιαφορία και λοιδορηθήκαν. Αντ’ αυτών, οι αρμόδιοι συνέχιζαν τις απολύσεις και τις περικοπέςπροσωπικού, με στόχο την ολοκλήρωση της «εξυγίανσης». Η δε κυβέρνηση πανηγύριζε για τις επικίνδυνες αμαξοστοιχίες-βέλος, που δήθεν μπορούν να καλύψουν σε χρόνο-ρεκόρ την απόσταση ανάμεσα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, κάνοντας την Ελλάδα… Ιαπωνία.
«Δεν λειτουργεί τίποτα. Γίνονται όλα χειροκίνητα, από ανθρώπινο παράγοντα. Είμαστε στο manual, σ’ όλο το δίκτυο Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Ούτε οι ενδείξεις λειτουργούν στα φωτοσήματα λειτουργούν, ούτε ο έλεγχος κυκλοφορίας λειτουργεί. Αν αυτά λειτουργούσαν, οι μηχανοδηγοί θα βλέπαν την κόκκινη ένδειξη και τα τρένα θα σταματούσαν σε απόσταση 500 μέτρων ή ενός χιλιομέτρου… Δεν λειτουργεί, είναι κενό. Μάλλιασε η γλώσσα μας να το λέμε», είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ.
Αυτό το έγκλημα δεν πρέπει να μείνει αναπάντητο. Σε μια χώρα όπου παντού υπάρχουν κάμερες και όλα παρακολουθούνται, οι μηχανοδηγοί των τρένων οδηγούν στα «τυφλά». Σε μια χώρα που δίνονται δισεκατομμύρια για Ραφάλ και φρεγάτες, ενώ προσλαμβάνονται αθρόα αστυνομικοί, οι μεταφορές ιδιωτικοποιούνται και μένουν γυμνές αντί να προστατεύονται και να ενισχύονται ως δημόσιο αγαθό.
Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ εκφράζει τη βαθιά οδύνη της για τις χαμένες ζωές. Στέκεται στο πλευρό των οικογενειών των συνανθρώπων μας που έχασαν άδικα τη ζωή τους ή τραυματίστηκαν. Δεσμεύεται ότι θα συμβάλει με όλες τις δυνάμεις της για την εργατική-λαϊκή αλληλεγγύη, την αποκάλυψη της αλήθειας και την τιμωρία των υπευθύνων, που έχουν ονοματεπώνυμο.
Απαιτούμε:
• Κρατικοποίηση χωρίς αποζημίωση, ενιαιοποίηση και λειτουργία υπό εργατικό έλεγχο του σιδηροδρομικού δικτύου.
• Προσλήψεις και σταθερές σχέσεις εργασίας για έμπειρο και ξεκούραστο προσωπικό.
• Δημόσιες επενδύσεις και σωστή συντήρηση στα συστήματα ασφαλείας.
• Έξω η επιχειρηματική λογική του κέρδους από τις δημόσιες συγκοινωνίες και μεταφορές. Πληρώνονται από τους φόρους μας. Υπάρχουν για να εξυπηρετούν τον λαό. Δωρεάν και ασφαλείς συγκοινωνίες για όλες και όλους.
• Να πληρώσουν οι ένοχοι: Οι κυβερνήσεις που διέλυσαν τις σιδηροδρομικές συγκοινωνίες της χώρας. Το ιταλικό μονοπώλιο-ιδιοκτήτης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Οι ιδιωτικοποιήσεις, οι “μνημονιακές υποχρεώσεις” και οι κυβερνήσεις που τις υπηρετούν σκοτώνουν!Όχι άλλοι νεκροί στο βωμό του κέρδους.
Μόνο ο λαός σώζει τον λαό! Τώρα είναι η ώρα, με απεργίες και διαδηλώσεις, να πάρουμε πίσω όλες τις ιδιωτικοποιημένες υπηρεσίες.Να ανατρέψουμε αυτό το σάπιο σύστημα.

Ακολουθήστε το arta2day.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Related posts

Σε σωστή κατεύθυνση οι έλεγχοι του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης στα γαλακτοκομικά προϊόντα

Κώστας Παππάς

Η πολιτική των «χαλικιών και της σακούλας»

Κώστας Παππάς

Μην πετροβολάτε τα τζάμια: Για να γυρίσει ο «Ήλιος» θέλει δουλειά πολύ…

Κώστας Παππάς

Ο ιστότοπος arta2day.gr, όπως οι περισσότεροι ιστότοποι, χρησιμοποιεί μικρά αρχεία που λέγονται cookies τα οποία μας βοηθούν να βελτιώσουμε την εμπειρία περιήγησής σας.. Αν απενεργοποιήσετε τα cookies που χρησιμοποιούμε, αυτό μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας κατά την περιήγησή σας στον ιστότοπο μας.. Αποδοχή Περισσότερα..