Κορυφώνεται σήμερα, με την κόντρα που αναμένεται στην Βουλή ανάμεσα στον Κυριάκο Μητσοτάκη και τον Αλέξη Τσίπρα, η αντιπαράθεση για το νομοσχέδιο της Παιδείας. Στην συζήτηση θα πάρουν τον λόγο και η Φώφη Γεννηματά και ο Δημήτρης Κουτσούμπας για να εκφράσουν την αντίθεσή τους στο νομοθέτημα, ενώ συνολικά τα «πυρά» στρέφονται στην Νίκη Κεραμέως Η υπουργός Παιδείας έχει αναδειχθεί στο «μοιραίο πρόσωπο» αυτής της υπόθεσης μια και πιστώνεται την πολιτική και κοινωνική απομόνωση της κυβέρνησης.
Αυτός άλλωστε είναι και ένας από τους βασικούς λόγους που ο πρωθυπουργός κατέληξε στην απόφαση να «κατέβει στο γήπεδο» της πολιτικής – κοινοβουλευτικής αντιπαράθεσης στο νομοσχέδιο της παιδείας. Φυσικά σημαντικό ρόλο έχει παίξει και το γεγονός ότι ο ΣΥΡΙΖΑ επέλεξε να ασκήσει έντονη αντιπολίτευση, γεγονός που πιστοποιείται από το ότι ο Αλέξης Τσίπρας επίσης θα μιλήσει στην Βουλή. Επιπρόσθετα το θέμα της «αριστείας» ήταν ένα από τα βασικά στοιχεία της αντιπολίτευσης που άσκησε η Νέα Δημοκρατία τα προηγούμενα χρόνια, κι έτσι σήμερα ο πρωθυπουργός εκτιμά πως οφείλει να υπερασπιστεί τον πρόσφατο αντιπολιτευτικό του λόγο.
Όπως προαναφέρθηκε όμως τα βασικό κίνητρο του Κυριάκου Μητσοτάκη αποτελεί η εικόνα που οικοδομείται για την κυβέρνηση αφού βάλλεται από παντού. Αφορμή αποτελεί το ίδιο το νομοθέτημα, αλλά και η αδυναμία της υπουργού παιδείας Νίκης Κεραμέως να απαντήσει στις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης. Να εξισορροπήσει έστω , αν όχι να ανατρέψει, το κλίμα που έχει δημιουργηθεί. Αντιθέτως πληθαίνουν οι πληροφορίες για αποστάσεις που τηρούνται για το νομοσχέδιο ακόμη και από βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας. Αν και η έλευση του πρωθυπουργού στην συζήτηση, θα επιλύσει και αυτό το ζήτημα που φέρεται να έχει προκύψει στην κοινοβουλευτική ομάδα της Νέας Δημοκρατίας.
Δεν απάντησε
Είναι ενδεικτικό ότι η Νίκη Κεραμέως, κατά την διάρκεια της συζήτησης στην Βουλή, δεν απάντησε σε πολύ συγκεκριμένα θέματα που τέθηκαν από την πλευρά της αντιπολίτευσης. Συγκεκριμένα απέφυγε να υπερασπιστεί – για την ακρίβεια στην ομιλία της δεν έκανε την παραμικρή αναφορά – την επαναφορά της «διαγωγής». Παρότι η εμβληματική αυτή ρύθμιση σχετικά με τον αναχρονιστικό χαρακτήρα του νομοσχεδίου βρέθηκε στο επίκεντρο της κριτικής από όλες τις πλευρές.
Το ίδιο ακριβώς συνέβη και με το θέμα της εισαγωγής της διδαχής της αγγλικής γλώσσας στην νηπιακή ηλικία. Παρά το γεγονός ότι από την αντιπολίτευση, ιδιαίτερα από τα κόμματα της αριστεράς, ασκήθηκε τεκμηριωμένη κριτική σχετικά με τα μαθησιακά ζητήματα που θα προκύψουν η υπουργός Παιδείας επέλεξε την διαφυγή μέσω των εντυπώσεων. Στην απάντησή της αναφέρθηκε σε μία «ατάκα» της Ελισάβετ Σκουφά (ΣΥΡΙΖΑ) που μίλησε για «αμερικανική απαίτηση» εγκαλώντας την αντιπολίτευση για «θεωρίες συνομωσίας».
Παράλληλα η υπουργός Παιδείας κατέβαλε μια εμφανή προσπάθεια να δημιουργήσει τεχνητά θετικές εντυπώσεις. Ανακοινώσε ότι χθες, πρώτη ημέρα συζήτησης του νομοσχεδίου, αναρτήθηκαν οι πίνακες με τους διορισμούς εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής. Επιχείρημα που εύκολα «καταρρίφθηκε» από την κριτική της αντιπολίτευσης μια και οι πίνακες αυτοί έπρεπε να έχουν αναρτηθεί ήδη από την προηγούμενη χρονιά, το καλοκαίρι δηλαδή που μεσολάβησαν οι εκλογές.
Αξίζει να σημειωθεί ότι χθες υπήρξε συνάντηση ανάμεσα στον Κυριάκο Μητσοτάκη και την υπουργό Παιδείας. Αφού είχε αρχίσει η συζήτηση του νομοσχεδίου και πριν την ομιλία της, η Νίκη Κεραμέως, φάνηκε αιφνιδίως να ανεβαίνει στα έδρανα που βρίσκεται το προεδρείο και να κάνει κάποια συνεννόηση. Λίγο αργότερα, ο προεδρεύων στην συνεδρίαση Νικήτας Κακλαμάνης, δήλωσε ότι η υπουργός Παιδείας έχει συνάντηση με τον πρωθυπουργό και θα επιστρέψει αργότερα για την ομιλία της.
Στο επίπεδο των κοινωνικών αντιδράσεων σήμερα πραγματοποιείται νέο συλλαλητήριο ενάντια στο νομοσχέδιο. Χθες μάλιστα η κινητοποίηση των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων είχε πανελλαδικό χαρακτήρα αφού διαδηλώσεις πραγματοποιήθηκαν εκτός από την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη και σε άλλες πόλεις της χώρας όπως η Κέρκυρα ή η Λιβαδειά.
πηγή:news247.gr
Ακολουθήστε το arta2day.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις