• Home
  • Uncategorized
  • Δηλώσεις Περιφερειάρχη για τους διευρωπαϊκούς οδικούς άξονες της Ηπείρου
Uncategorized

Δηλώσεις Περιφερειάρχη για τους διευρωπαϊκούς οδικούς άξονες της Ηπείρου

Στις καθυστερήσεις που υπάρχουν στην κατασκευή των διευρωπαϊκών οδικών αξόνων που ανήκουν στην αρμοδιότητα του Υπουργείο Υποδομών αναφέρθηκε σε σημερινές του δηλώσεις ο Περιφερειάρχης Ηπείρου κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης, ο οποίος ενημέρωσε και για το στάδιο στο οποίο βρίσκονται οι διαδικασίες για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά.
Ειδικότερα για το τμήμα Ηγουμενίτσα- Μαυρομάτι, είπε ότι το μόνο που γνωρίζει η Περιφέρεια είναι ότι η μελέτη έχει ανατεθεί στην Εγνατία Οδός Α.Ε. Για το τμήμα Πλαταριά- Ηγουμενίτσα, μετά τις αντιδράσεις που είχαν σημειωθεί στο παρελθόν από κατοίκους, το Υπουργείο δεν έχει ασχοληθεί εκ νέου και τη μελέτη θα αναλάβει η Περιφέρεια, ενώ για τη μελέτη του τμήματος Μεσοπόταμος- Πάργα δεν έχει υπάρξει ακόμη απάντηση στο αίτημα της Περιφέρειας για παράδοση της μελέτης, προκειμένου στη συνέχεια να εξετάσει τη δυνατότητα ένταξής της σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα.
Για την οδική σύνδεση της Ιόνιας οδού με το Ζέφυρο Πρέβεζας, ο Περιφερειάρχης χαρακτήρισε «κοροϊδία» τη νέα παράταση που δόθηκε στο μελετητή και τη μη παράδοση της μελέτης στην Περιφέρεια, την οποία είχε ζητήσει κατ΄ επανάληψη για να την ωριμάσει.
Ειδικότερα για το τμήμα Ιωάννινα- Κακαβιά, (για το οποίο το Υπουργείο Υποδομών είχε αποδεχθεί το αίτημα της Περιφέρειας και της έχει παραδώσει προς ωρίμανση τη μελέτη) ο Περιφερειάρχης ανέφερε μεταξύ άλλων, πως οι Υπηρεσίες της Περιφέρειας έχουν διαμορφώσει δύο προτάσεις: Μια για τρίιχνο δρόμο και μία με τετράιχνο μέχρι Καλπάκι και τρίιχνο μέχρι την Κακαβιά, και αυτό με τη λογική ότι υπάρχουν ¨ευρωπαϊκές” φωνές που λένε ότι δεν δεχθούν δρόμο με τετράιχνη διατομή. Ο Περιφερειάρχης συνεχίζοντας, είπε ότι για να μειωθεί το κόστος, έχουν προβλεφθεί δανειοθάλαμοι κατά μήκος του δρόμου.
Αναφερόμενος σε τεχνικά και οικονομικά στοιχεία, εξήγησε πως για το τμήμα Καλπάκι – Κακαβιά έχουν σχεδιαστεί όλοι οι απαιτούμενοι ανισόπεδοι κόμβοι και το κόστος ανέρχεται σε 65 εκ. ευρώ, ενώ το συνολικό κόστος φτάνει το 350 εκ. ευρώ. « Σε συζήτηση που είχα με τον Γ.Γ. του Υπουργείου Ανάπτυξης κ. Σκάλκο, μου είπε πως το υπουργείο είναι έτοιμο να στηρίξει αυτόν τον δρόμο, καθόσον αυτή είναι και η γνώμη του Πρωθυπουργού.Εμείς έχουμε παραδώσει εδώ και δύο μήνες προς έλεγχο την μελέτη Ιωάννινα-Κακαβιά και περιμένουμε. Το σίγουρο είναι ότι την εποχή που προωθούνταν τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα, προτού να μπουν άλλοι συντελεστές κόστους-οφέλους από πλευράς κίνησης σε αυτούς τους δρόμους, δεν έγιναν οι ανάλογες ενέργειες από το Υπουργείο Υποδομών. Και μιλάω για την πενταετία Σπίρτζη, 0 οποίος, δυστυχώς, μέχρι την ημέρα που έφυγε, δεν έλεγε ποτέ την αλήθεια».
Στη συνέχεια ο Περιφερειάρχης είπε, ότι «Η Περιφέρεια Ηπείρου ζητά να γίνει μια σύσκεψη, όπως πρωτοέγινε με τον Πρόεδρο της Βουλής (κ. Κ. Τασούλα) που έχει θεσμικό ρόλο. Να μαζευτούμε εκεί όλοι και να παρθούν οι τελικές αποφάσεις. Δεν μπορούμε να περιμένουμε. Γιατί τώρα γίνεται ο προγραμματισμός για το 2021-2027 και από το Υπουργείο και από εμάς. Να δούμε τι θα κάνουμε στα λίγα χρήματα που έχουμε στις Υποδομές».
Ο Περιφερειάρχης ανέφερε επίσης ότι μετά από έγγραφό του προς την Ε.Ε. , η Επίτροπος Μεταφορών ΑντίναΒαλεάν, απάντησε ότι η Επιτροπή δεν είναι αρνητική για το έργο και παραπέμπει στην Ελληνική Κυβέρνηση για τη χρηματοδότησή του.

Ακολουθήστε το arta2day.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Related posts

Περιπατητική διαδρομή στο λόφο της Περάνθης

Κώστας Παππάς

Πέθανε ο Γιάννης Πουλόπουλος – Σίγησε το τραγούδι

Κώστας Παππάς

Πρόστιμα 670.000 ευρώ σε δύο εισπρακτικές – Ποιες είναι και γιατί επιβλήθηκαν

Κώστας Παππάς

Ο ιστότοπος arta2day.gr, όπως οι περισσότεροι ιστότοποι, χρησιμοποιεί μικρά αρχεία που λέγονται cookies τα οποία μας βοηθούν να βελτιώσουμε την εμπειρία περιήγησής σας.. Αν απενεργοποιήσετε τα cookies που χρησιμοποιούμε, αυτό μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας κατά την περιήγησή σας στον ιστότοπο μας.. Αποδοχή Περισσότερα..