• Home
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • Χρ. Γκόκας: Ερώτηση στη Βουλή για την καθυστέρηση στη τη δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Χρ. Γκόκας: Ερώτηση στη Βουλή για την καθυστέρηση στη τη δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων

Ο Βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής, κ. Χρήστος Γκόκας, μαζί με το συνάδελφό του Βουλευτή, κ. Δημήτρη Κωνσταντόπουλο, κατέθεσαν ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, σχετικά με τη στασιμότητα που υπάρχει, από την πλευρά της Πολιτείας, για τη δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων στη χώρα μας.
Συγκεκριμένα τονίζουν ότι η μορφολογία της χώρας ενδείκνυται για τη δημιουργία υδατοδρομίων, καθώς κυριαρχεί το υδάτινο στοιχείο, αλλά θα άλλαζε και τα δεδομένα στις μετακινήσεις και τον τουρισμό, κυρίως στην ελληνική περιφέρεια, όπως σε πολλές περιοχές της Αιτωλοακαρνανίας και στον Αμβρακικό Κόλπο που επίσης πληρούν τις προϋποθέσεις για τη λειτουργία υδατοδρομίου.
Επιπρόσθετα αναφέρουν ότι η προσπάθεια για τη δημιουργία υδατοδρομίων έχει ξεκινήσει πριν από περίπου 20 χρόνια, το 2003, από την Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ και στη συνέχεια ακολούθησαν αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο. Η παρούσα Κυβέρνηση, με δύο νομοθετήματα το 2020, είχε ως στόχο την απλοποίηση της διαδικασίας ίδρυσης και λειτουργίας, στην πράξη όμως δεν υπάρχει καμία εξέλιξη αναφορικά με την έναρξη πτήσεων υδροπλάνων.
Επίσης σημειώνουν ότι αν και κάθε χρόνο υπάρχει η ελπίδα ότι θα ξεκινήσουν οι πτήσεις, από τη πλευρά του το αρμόδιο Υπουργείο δεν έχει προχωρήσει στις ενέργειες που απαιτούνται για κατασκευή των κατάλληλων υποδομών, και κατά συνέπεια δεν μπορεί να υπάρξει προσέλκυση αντίστοιχων επενδυτών. Είναι επομένως δεδομένη η αναγκαιότητα ενός δικτύου υδατοδρομίων με τις κατάλληλες αδειοδοτήσεις και υποδομές της Πολιτείας, που θα δημιουργήσει επενδυτικό ενδιαφέρον και θα ικανοποιήσει τους χρήστες των υδροπλάνων.
Στην ευρύτερη περιοχή υπάρχουν τα ήδη αδειοδοτημένα υδατοδρόμια στην Κέρκυρα, στους Παξούς και στην Πάτρα, που θα μπορούσαν να ενταχθούν σε ένα δίκτυο με υδατοδρόμια στην Αιτωλοακαρνανία, την Ήπειρο και τα υπόλοιπα νησιά του Ιονίου, δίνοντας επιπλέον δυνατότητες στην ανάπτυξη της περιοχής αυτής, όμως από την πλευρά του Υπουργείου παρατηρούνται αδράνεια και καθυστερήσεις.
Οι Βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής θέτουν ερωτήματα στον αρμόδιο Υπουργό για το πόσα και ποια υδατοδρόμια βρίσκονται σήμερα σε διαδικασία αδειοδότησης στη χώρα μας, πόσες και ποιες άδειες ίδρυσης και λειτουργίας υδατοδρομίων έχουν εκδοθεί από την ψήφιση του Ν. 4663/2020 έως και σήμερα, και πότε αναμένεται να ξεκινήσουν οι πτήσεις, αλλά και που οφείλονται οι καθυστερήσεις. Επίσης ζητούν πληροφορίες για τις υποδομές που έχει κατασκευάσει η Πολιτεία για τη δημιουργία υδατοδρομίων και σε ποιες περιοχές.

Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης:

Προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή

Θέμα : “Σε εκκρεμότητα παραμένει η δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων στη χώρα μας”

Κύριε Υπουργέ,
Η δημιουργία υδατοδρομίων στη χώρα, είναι μια προοπτική που μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα στις μετακινήσεις, στον τουρισμό και στην ανάπτυξη της χώρας μας, όπου κυριαρχεί το υδάτινο στοιχείο και βασικό γνώρισμα της μορφολογίας της είναι η ακτογραμμή και τα νησιά της.
Η σημασία των υδατοδρομίων είναι μεγάλη και ιδίως για την ελληνική περιφέρεια. Μάλιστα η Αιτωλοακαρνανία, αναμένει επί έτη τη λειτουργία των υδατοδρομίων, καθώς Άκτιο, Βόνιτσα, Μεσολόγγι, Ναύπακτος, Αμφιλοχία πληρούν τις προϋποθέσεις. Αντίστοιχα, στον Αμβρακικό Κόλπο, η Κορωνησία προσφέρεται για τη λειτουργία υδατοδρομίου.
Η προσπάθεια για τη δημιουργία υδατοδρομίων ξεκίνησε το 2003 από την Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ και ακολούθησαν αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο. Με τον ν. 4663/2020 και στη συνέχεια με τον ν. 4757/2020, η παρούσα κυβέρνηση τροποποίησε το νομοθετικό καθεστώς των υδατοδρομίων, με στόχο σύμφωνα με το Υπουργείο, την απλοποίηση της διαδικασίας ίδρυσης και λειτουργίας τους και την προώθηση της δημιουργίας τους, «σπάζοντας» μάλιστα την αδειοδότηση σε δύο τμήματα. Αφενός στο στάδιο της χορήγησης άδειας ίδρυσης, δηλαδή στο στάδιο της συγκέντρωσης των εγγράφων και αδειών και αφετέρου στο στάδιο της λειτουργίας του υδατοδρομίου, δηλαδή ουσιαστικά στο στάδιο της δημιουργίας των κατάλληλων υποδομών.
Σήμερα, παρότι το θεσμικό πλαίσιο υπάρχει, εξακολουθούμε να απέχουμε πολύ από τη λειτουργία των υδατοδρομίων στην πράξη. Κάθε χρόνο, δημιουργείται η προσδοκία ότι επίκεινται πτήσεις υδροπλάνων, αλλά στην πραγματικότητα το Υπουργείο Υποδομών δεν έχει αναλάβει απτές πρωτοβουλίες ώστε κάτι τέτοιο να υλοποιηθεί. Τούτο διότι, δεν υφίστανται έως σήμερα οι υποδομές για τη δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων και συνακόλουθα η προσέλκυση επενδυτών είναι αβέβαιη.
Αυτό που απαιτείται λοιπόν, είναι η χορήγηση αδειών ίδρυσης και λειτουργίας υδατοδρομίων σε περισσότερα μέρη συγχρόνως, αξιοποιώντας τις υποδομές που θα δημιουργήσει η Πολιτεία, ώστε τούτα να αποτελέσουν μια ουσιαστική και επαρκή λειτουργική ενότητα. Ένα δίκτυο ελκυστικό σε επενδυτές και χρήστες των υδροπλάνων. Έτσι, θα μπορούσε να δημιουργηθεί δίκτυο υδατοδρομίων στη Δυτική Ελλάδα, στα νησιά του Ιονίου, στα νησιά του Βορείου ή του Νοτίου Αιγαίου κλπ. Για παράδειγμα, σήμερα υφίστανται αδειοδοτημένα υδατοδρόμια στην Κέρκυρα, τους Παξούς και την Πάτρα τα οποία θα μπορούσαν να ενταχθούν σε ένα δίκτυο με υδατοδρόμια στην Αιτωλοακαρνανία, την Ήπειρο και τα υπόλοιπα νησιά του Ιονίου, δίνοντας ώθηση ανάπτυξης σε ολόκληρη την περιοχή.
Βρισκόμαστε ήδη στο 2022 και ο ορίζοντας για την έναρξη πτήσεων υδροπλάνων στη χώρα μας παραμένει αβέβαιος. Το Υπουργείο Υποδομών απαιτείται να θέσει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την υλοποίηση της λειτουργίας των υδατοδρομίων ώστε να μην παραμείνουν μια απλή υπόσχεση για τους πολίτες.
Κατόπιν αυτών, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός :
1) Πόσα και ποια υδατοδρόμια βρίσκονται σήμερα σε διαδικασία αδειοδότησης στην ελληνική επικράτεια;
2) Πόσες και ποιες άδειες ίδρυσης και λειτουργίας υδατοδρομίων έχουν εκδοθεί από την ψήφιση του ν. 4663/2020 έως και σήμερα;
3) Πότε αναμένεται να ξεκινήσουν στην πράξη οι πτήσεις υδροπλάνων στη χώρα μας και πού οφείλεται η καθυστέρηση στην υλοποίηση των υδατοδρομίων τα τελευταία έτη;
4) Ποιες υποδομές έχει δημιουργήσει η Πολιτεία για τη δημιουργία υδατοδρομίων και σε ποιες συγκεκριμένα περιοχές;

Ακολουθήστε το arta2day.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Related posts

Δήμος Αρταίων: Ψηφιοποιούνται 20.000 άδειες δόμησης

Κώστας Παππάς

Επιστολή με αιχμές από τον Αρχηγό της αστυνομίας που αντικαταστάθηκε αιφνιδιαστικά – «Πρωτοφανής απαξίωση του θεσμικού μου ρόλου»

Κώστας Παππάς

Όλγα Γεροβασίλη: Είμαστε εδώ. Δίνουμε ξανά τη μάχη!

Κώστας Παππάς

Ο ιστότοπος arta2day.gr, όπως οι περισσότεροι ιστότοποι, χρησιμοποιεί μικρά αρχεία που λέγονται cookies τα οποία μας βοηθούν να βελτιώσουμε την εμπειρία περιήγησής σας.. Αν απενεργοποιήσετε τα cookies που χρησιμοποιούμε, αυτό μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας κατά την περιήγησή σας στον ιστότοπο μας.. Αποδοχή Περισσότερα..