• Home
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • «Μέτωπο» για την κατασκευή των Διερευπαϊκών Οδικών Αξόνων ζητά ο Περιφερειάρχης κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΗΠΕΙΡΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

«Μέτωπο» για την κατασκευή των Διερευπαϊκών Οδικών Αξόνων ζητά ο Περιφερειάρχης κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης

Την ανάγκη να υπάρξει ένα ευρύ μέτωπο, προκειμένου να προχωρήσει η κατασκευή των Διευρωπαϊκών Οδικών Αξόνων στην Ήπειρο, τόνισε σε σημερινή του συνέντευξη Τύπου ο Περιφερειάρχης κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης.
Ο Περιφερειάρχης αναφέρθηκε στη συνάντηση που έγινε την περασμένη Δευτέρα στο Γραφείο του Προέδρου της Βουλής στην Αθήνα και στην ενημέρωση που έγινε από τον Υπουργό Υποδομών Κωνστ. Καραμανλή, από την οποία προέκυψε ότι επί πέντε χρόνια υπήρξε απόλυτη στασιμότητα ως προς την προώθηση των διαδικασιών κατασκευής των οδικών αξόνων. «Όλες οι συζητήσεις με τον τότε υπουργό κ. Σπίρτζη γινόταν απλά για τη συζήτηση» ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως άλλες δύο υποσχέσεις του πρώην υπουργού για χρηματοδοτήσεις έργων που αφορούσαν τις οδικές συνδέσεις Μηλιές- Πράμαντα και Τετράκωμο- Καστανιά δεν τηρήθηκαν.
Ο κ. Καχριμάνης, τόνισε ότι στη συνάντηση με τον Υπουργό – η οποία έγινε μετά τις εξελίξεις για την επέκταση της Ιόνιας Οδού μέχρι την Κακαβιά- όλοι οι παρόντες συμφώνησαν να προωθηθεί το αίτημα προς την Ε.Ε. για κατασκευή οδικού άξονα τετράιχνης διατομής με σύμβαση παραχώρησης, λαμβάνοντας ως δεδομένο το υψηλό κόστος του έργου. Υπενθύμισε μάλιστα ότι για να καταστεί δυνατή η κατασκευή της Ιόνιας οδού, χρειάστηκε να ενταχθεί στην παραχώρηση (και να εισπράττονται διόδια) και τμήμα της Εθνικής οδού Αθηνών- Χαλκίδας.
Αναλυτικά μεταξύ άλλων ο Περιφερειάρχης δήλωσε:
1ονΣτην Ήπειρο έχουν χαρακτηριστεί ορισμένοι δρόμοι διευρωπαϊκοί, έχουν δηλαδή ευρωπαϊκό ενδιαφέρον. Τέτοιοι είναι η σύνδεση Ιόνιας Οδού (Καμπή)- Γεφ. Καλογήρου – Πρέβεζα και όλο το παραθαλάσσιο δίκτυο προς Ηγουμενίτσα- Μαυρομμάτι και η Ιόνια Οδός μέχρι την Κακαβιά. Πρόκειται για άξονες που είναι υπό την εποπτεία του Υπ. Υποδομών και για μελέτες και για κατασκευές
Για τον πρώτοτμήμα Καμπή- Γ. Καλογήρου – συνέχισε ο Περιφερειάρχης- μας είχε δοθεί από το Υπουργείο Υποδομών μέσω προγραμματικής σύμβασης, το δικαίωμα δημοπράτησης. Αφού μας ειπώθηκε πως είναι ώριμη η μελέτη, η Περιφέρεια δέσμευσε μέσω της Επιτροπής Παρακολούθησης του ΕΣΠΑ 35 εκ. ευρώ. Στις 4 Ιουλίου ο αρμόδιος υπάλληλος του Υπ. Υποδομών έστειλε έγγραφο στην Περιφέρεια- που παραλήφθηκε στις 16 Ιουλίου 2019- στο οποίο ανέφερε πως η μελέτη δεν είναι έτοιμη και χρειάζεται ακόμη 1,5 χρόνο για να εκπονηθεί η γεωτεχνική μελέτη. Για το άλλο τμήμα μέχρι Πρέβεζα δεν γινόταν καμία αναφορά.
Αυτό μας οδήγησε να διερευνήσουμε το ζήτημα και ενημερωθήκαμε από την ΤΕΡΝΑ, ότι τα γεωτεχνικά του τμήματος αυτού, είναι ίδια με εκείνα του τμήματος Φιλιππιάδα – Άρτα. Μετά από αυτό ζητήσαμε να δοθεί στην Περιφέρεια η μελέτη για να αναλάβουμε εμείς το έργο, χωρίς να έχουμε καμία απάντηση από πλευράς Υπουργείου. Πρέπει να διευκρινιστεί ότι από την Καμπή στην Πρέβεζα και από την Πρέβεζα μέχρι το Μεσοπόταμο δεν υπάρχει καμία μελέτη. Υπάρχει μελέτη – μας ειπώθηκε- στο Υπουργείο από Μεσοπόταμο μέχρι Πάργα, η οποία δεν μας έχει δοθεί, ενώ αγνοείται το τι υπάρχει μέχρι το Μαυρομάτι.
2ον: Για την Ιόνια οδό, ενημερωθήκαμε πως υπάρχει έτοιμη μελέτη για το τμήμα Ιωάννινα- Καλπάκι με τετράιχνη διατομή και για το τμήμα Καλπάκι – Γέφυρα Αγίων υπάρχει μελέτη από την πρώην Κρατική Περιφέρεια Ηπείρου τρίιχνης διατομής. Ο Υπουργός μας ενημέρωσε για την πρόταση των Υπηρεσιών του για νέα μελέτη – με χρηματοδότηση 15 εκ. ευρώ- δίιχνου δρόμου από την Πεδινή μέχρι την Κακαβιά. Είπαμε όλοι όχι και ζητήσαμε να εκτελεστεί ότι είναι ώριμο μέχρι το Καλπάκι και να επικαιροποιηθεί η μελέτη για το άλλο τμήμα σε τρίιχνη διατομή. Γενικά όλο το διευρωπαϊκό δίκτυο της Ηπείρου δεχόμαστε να γίνει με παραχώρηση και διόδια. Αυτή τη στιγμή νοιώθουμε διαχρονικά πολύ αδικημένοι στα Υπουργεία. Τα είπαμε και στον Υπουργό. Αυτό για το οποίο θα αγωνιστούμε όλοι – και είπαμε θα κάνουμε ειδικό λόμπι- είναι να τελειώνουμε με αυτό τον δρόμο προς Κακαβιά.{…}. Ως Περιφέρεια του είπα, βάζουμε 30 εκ. ευρώ, βάλτε και σεις ως Υπουργείο άλλα 30 εκ. ευρώ και να δούμε ποια άλλα ταμεία μπορούν να βοηθήσουν για να προχωρήσει η Σύμβαση Παραχώρησης. Έχουμε βάλει και 35 εκ. ευρώ για το άλλο τμήμα. Δείχνει όμως ότι επί πέντε χρόνια δεν έγινε τίποτα. {…} Ο κ. Σπίρτζης μας έλεγε ότι οι μελέτες είχαν προχωρήσει και ότι συζητούσε με την παραχωρησιούχο ΤΕΡΝΑ για να φθάσει ο δρόμος στην Κακαβιά και στην Πρέβεζα. Όλα αυτά ήταν συζήτηση για τη συζήτηση και όταν είδαν οι υπηρεσιακοί παράγοντες ότι αλλάζει η Κυβέρνηση μας έστειλαν αυτό το έγγραφο για το τμήμα Καμπή – Γέφυρα Καλογήρου»
«Πρέπει να συντονιστούμε όλοι, να γίνει ένα μέτωπο για τους διευρωπαϊκούς δρόμους στην Ήπειρο. Πρέπει να γίνει ένα μέτωπο, εμείς δεν απορρίψαμε ούτε τα διόδια αρκεί να γίνουν οι δρόμοι»,κατέληξε, ενώ για τις οδικές συνδέσεις που αφορούν την Πρέβεζα, είπε πως αναμένει την πρόσκληση του Υπουργού για αναλυτικότερη συζήτηση.

Ακολουθήστε το arta2day.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Related posts

Νέα σύνθεση Καλλιτεχνικής Επιτροπής στην Δημοτική Πινακοθήκη “Γιάννης Μόραλης” Άμισθα αλλά άξια τα Μέλη της.

Κώστας Παππάς

Συνάντηση της ομάδας «για την ΠΡΕΒΕΖΑ» με τον δήμαρχο Πρέβεζας

Κώστας Παππάς

Κίνδυνος να φύγει από την Άρτα το τμήμα Μουσικής – Έκτακτη συνεδρίαση – Κάλεσμα σε πολιτικούς και φορείς του νομού

Κώστας Παππάς

Ο ιστότοπος arta2day.gr, όπως οι περισσότεροι ιστότοποι, χρησιμοποιεί μικρά αρχεία που λέγονται cookies τα οποία μας βοηθούν να βελτιώσουμε την εμπειρία περιήγησής σας.. Αν απενεργοποιήσετε τα cookies που χρησιμοποιούμε, αυτό μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας κατά την περιήγησή σας στον ιστότοπο μας.. Αποδοχή Περισσότερα..