Στις 19 Νοεμβρίου σε σχετική απόφαση προβλεπόταν το ποσό των 253 εκατ. ευρώ για την Εξισωτική Αποζημίωση, ενώ σήμερα 10 Δεκεμβρίου με νέα απόφαση, το ποσό αυτό φτάνει τα 251,7 εκατ. ευρώ.
Συγκεκριμένα, με νέα απόφαση προβλέπεται η ένταξη των παραδεκτών αιτήσεων στήριξης/πληρωμής στο Μέτρο 13 «Ενισχύσεις σε περιοχές που χαρακτηρίζονται από φυσικά ή άλλα ειδικά μειονεκτήματα», για το έτος 2019, και αφορούν
α) το Υπομέτρο 13.1 «Χορήγηση αντισταθμιστικής ενίσχυσης σε ορεινές περιοχές»,
β) το Υπομέτρο 13.2 «Χορήγηση αντισταθμιστικής ενίσχυσης σε περιοχές με φυσικούς περιορισμούς, εκτός των ορεινών» και
γ) το Υπομέτρο 13.3 «Χορήγηση αντισταθμιστικής ενίσχυσης σε περιοχές με ειδικά μειονεκτήματα».
Στους πίνακες παραδεκτών αιτήσεων στήριξης/πληρωμής, όπως αυτοί εμφανίζονται στο ΟΠΣΑΑ, περιλαμβάνονται ο μοναδικός κωδικός ταυτοποίησης της αίτησης στήριξης/πληρωμής, ο τίτλος και ο προϋπολογισμός κάθε πράξης και η επιλέξιμη έκταση.
Η συνολική δημόσια δαπάνη του Μέτρου 13 είναι 251.712.973,33 ευρώ και κατανέμεται ως εξής:
α) για το Υπομέτρο 13.1, δημόσια δαπάνη ύψους 169.663.097,81 ευρώ
β) για το Υπομέτρο 13.2, δημόσια δαπάνη ύψους 71.992.148,58 ευρώ και
γ) για το Υπομέτρο 13.3, δημόσια δαπάνη ύψους 10.057.726,94 ευρώ.
Αντίστοιχα στην προηγούμενη Απόφαση το ποσό των 253 εκατ. ευρώ προβλεπόταν να κατανεμηθεί ως εξής:
Υπομέτρο 13.1 – : Χορήγηση αντισταθμιστικής ενίσχυσης σε ορεινές περιοχές: 170.300.000 ευρώ,
Υπομέτρο 13.2 – Χορήγηση αντισταθμιστικής ενίσχυσης σε περιοχές με φυσικούς περιορισμούς εκτός των ορεινών: 72.400.000 ευρώ,
Υπομέτρο 13.3 – Χορήγηση αντισταθμιστικής ενίσχυσης σε περιοχές με ειδικά μειονεκτήματα: 10.300.000 ευρώ.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΠΡΑΞΕΩΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
Ο συνολικός Π/Υ των πράξεων που προτείνεται για εγγραφή στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και πιο συγκεκριμένα στη ΣΑ 082/1 ανέρχεται σε 251.712.973,33 ευρώ.
ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ/ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ
Οι δικαιούχοι του Μέτρου αναλαμβάνουν τις υποχρεώσεις της παρ. 2 του άρθρου 5 της υπ? αριθ. 562/93601/25-04-2019 (ΦΕΚ 1641/τ.Β΄/13-05-2019) Απόφασης του ΥπΑΑΤ. Επιπλέον, αποδέχονται τη δημοσιοποίηση των στοιχείων τους σύμφωνα με τα άρθρα 111 και 112 του Καν. 1306/2013 και τα στοιχεία τους ενδέχεται να αποτελέσουν αντικείμενο επεξεργασίας από τις αρχές ελέγχου και διερεύνησης της ένωσης ή της χώρας. Σε κάθε περίπτωση τηρούνται οι διατάξεις των Καν. (ΕΕ) 2016/679, Καν. (ΕΕ) 45/2001 και Καν. (ΕΕ) 2018/1725, όπως αυτοί ισχύουν, περί προστασίας των δεδομένων.
ΕΛΕΓΧΟΙ
Οι έλεγχοι των αιτήσεων στήριξης διενεργούνται πριν την έκδοση της παρούσας απόφασης ένταξης βάσει του άρθρου 10 της υπ? αριθ. 562/93601/25-04-2019 (ΦΕΚ 1641/τ.Β΄/13-05- 2019) Απόφασης του ΥπΑΑΤ και αφορούν διοικητικούς ελέγχους. Οι έλεγχοι των αιτήσεων πληρωμής διενεργούνται μετά την έκδοση της παρούσας απόφασης ένταξης βάσει των άρθρων 12 και 13 της υπ? αριθ. 562/93601/25-04-2019 (ΦΕΚ 1641/τ.Β΄/13-05-2019) Απόφασης του ΥπΑΑΤ και αφορούν διοικητικούς και επιτόπιους ελέγχους.
ΜΕΙΩΣΕΙΣ – ΚΥΡΩΣΕΙΣ
Σε περιπτώσεις αθέτησης των όρων επιλεξιμότητας ή των δεσμεύσεων ή άλλων υποχρεώσεων των δικαιούχων επιβάλλονται οι μειώσεις/κυρώσεις του άρθρου 14 της υπ? αριθ. 562/93601/25-04-2019 (ΦΕΚ 1641/τ.Β΄/13-05-2019) Απόφασης του ΥπΑΑΤ.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ
Η διαδικασία καταβολής της ενίσχυσης θα πραγματοποιηθεί σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 18 της υπ? αριθ. 562/93601/25-04-2019 (ΦΕΚ 1641/τ.Β΄/13-05-2019) Απόφασης του ΥπΑΑΤ και η πληρωμή θα διενεργηθεί από τον Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. σε βάρος του Π.Δ.Ε., έτους 2019.